Jullov!!

Idag skrev jag min sista tenta! På bilden kan ni se mig utanför universitet som faktiskt bytt namn till "EGADE business School" i dagarna, mky praktiskt eftersom det då går fram att jag inte pluggar på ett till tekniskt universitet.
De senaste 2 veckorna har vart mer plugg än vanligt men samtidigt inte i jämförelse med en tentavecka på Chalmers, har till och med haft tid för lite kul också. Igår var jag hemma hos en mexikansk vän och hans amerikansk-japanska flickvän på Thanksgiving middag. Jag visste ju att jag älskade kalkon från mormors på juldagen, så det kunde i bli annat än en succé, mmmmm! Vi borde verkligen börja fira det hemma!
Men nog om det. På grund av tentaperiod har jag bara gjort en resa sen sist, till Copper Canyon som ligger mellan Chihuahua och Los Mochis. Men vilken resa! Helt fantastisk miljö! Vi va och besökte Mexikos största nuvarande indiandstam, vandrade till Amerikas högsta vattenfall och åkte Chepe; ett tåg som går igenom canyonen med en fantastisk utsikt! (som ni kan se på bildera nedan)
I Creel, som är en by i närheten i Canyonen, där vi bodde 2 nätter, va det under noll grader på nätterna, så efter det va det skönt att ha en dag på stranden i Mazátlan innan vi begav oss tillbaka till Monterrey igen.
Nu är det bara två dagar tills jag tar mig till Mexico City och tre dagar till Karin kommer (hoppas jag!), sen väntar en hel månad med resande. Ska bli sjukt kul, men samtidigt är det sorgligt att det är sista dagarna med alla man träffat här!! De från Monterrey kommer jag åka tillbaka och hälsa på, men många av de andra internationella studenterna är bara här för ett halvår och ska åka hem snart, även om jag kommer träffa många av dem när de också reser runt i december.
Sen måste jag ju lägga till att igår (sista november) va det 45 graders skillnad mellan Göteborg(-15) och Monterrey(30)!
Tänkte börja skriva kortare o oftare nu när jag har jullov, så får vara nog nu!
Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Yngve

Kära Katarina



Fantastiskt intressant att höra om dina resor. Du har verkligen sett mycket av Mexiko. Och vekar ha haft det bra i Monterrey.



Hur länge stannar du och Karin i Mexico City? Tänker ni resa längs Stilla Oceanen sedan?



Du kan gå in på www.swedenabroad.se och se vad de svenska ambassaderna skriver om de olika centralamerikanska länderna. Säkehetsbedömningar och så.



Jag var hemma i Uppsala i helgen och åkte skidor. Det va jättefint, men nu är det kallare, ungefär 15-20 minusgader. också här i Paris är det rätt bistert. brrr..



Kan du kolla din mail ibland även på resan så skiver jag där.



Hälsningar



Pappa

2010-12-01 @ 20:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0