Framme!

Så va jag äntligen här!

Efter några få oroliga sovtimmar hemma hos Sara (tack för det gumman och den supermysiga middagen!) lämnade jag ett sovande Göteborg. På första flyget till Frankfurt fick jag sällskap av ett urgulligt indonesiskt-kinesiskt-svenskt par i övre medelåldern som gav mig en ingående lektion i indonesisk nutidshistoria. De hade träffats genom att de båda jobbat på volvo i indonesien på 70-talet. Efter kramar och lycka till på fygplatsen i Frankfurt skildes vi åt för att gå till olika gater och jag var åter ensam. På nästa flyg satt jag bredvid en italienska, vi hade dock lite kommunikationssvårigheter eftersom hon inte pratade engelska, men vi fick fram lite på knacklig spanska och kroppsspråk. Annars va resan ganska tråkig eftersom jag inte hade med mig Euro att köpa hörlurar till filmerna för, riktigt nybörjarmisstag! Så stort tack Maya för det mycket bra boktipset=)

Allt gick väldigt smidigt med att få turistvisum, väska och hitta till bussen mot stan. Det sista tackvare hostelföreståndaren som beskrivigt hur jag skulle göra för att hitta till dem och förbi påträngande taxichaffisar som försökte lura mig att den inte gick på flera timmar(gick efter 5 min). Annars har folk bara varit hjälpsamma hittills. När jag kom till hostelet var jag sjukt trött efter att varit vaken nästan ett dygn så somnade nästan på en gång.  

Vaknade av att en full amerikan ramlade ur sin säng och med ett brak in i träskåpen bredvid. Detta var väl ca 5 på morgonen här men med svensk tid närmare 11 så jag va jättepigg. Gick upp och fick mig en peanutbutter-jam sandwish av en australienska som jobbade i receptionen, godare än vad man kunde tro!

Mexiko är varmt! Innan jag åkte hade jag såklart spanat in vädret och var lite orolig för det som kallades "T-storm" och skulle vara praktiskt taget varje dag denna veckan. Än så länge har det bara varit soligt och stekhett med lite spridda, kortvariga duggregn ibland. Så efter några timmar tog jag bussen mig till Cancúns stränder. Hade hört att det skulle vara fullt med amerikaner i Cancún och framförallt i hotellområdet vid stränderna men det var inte så mycket folk över huvudtaget och de flesta verkade vara turistande mexikaner. I en solstol under ett halmparasoll på den vita stranden har jag därefter spenderat några timmar och blickat ut över ett fantastiskt turkost hav med några feta leguaner krypandes en bit bort.

Nu är jag tillbaka på hostelet för lite lunch och sedan tror jag att jag ska spana in downtown Cancún lite mer innan jag imorgon drar till Isla Mujeres. Men för de som var oroliga så vet ni att jag lever nu iallafall=)

 
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

God morgon Katarina!



Mycket roligt att höra av dig och att allt har gått bra med resan. Skönt för dig att få vila ut efter allt stressande hemma innan resan.



Låter spännande med ön du ska resa ut på. Du får berätta mer sedan.



Jag hare kommit hem från Paris och det är lite mer lagom temperatur här. Ingela och jag ska hälsa på Johnny och Charlotta ikväll. De har flyttat till en "hästgård" i Skultuna" utanför Västerås och de ska ha invigningsfest ikväll. Ska bli trevlig.



En stor kram



Yngve

2010-08-21 @ 13:13:39
Postat av: maya

Gumman, ingen film på en sådan lång flight.. isha mig :P Jaja, hur var boken då, var den ngt att ha? hehe

Låter som du har det grymt härligt i vilket fall, sjukt tufft att se leguaner irl. Här regnar det för jämnan..

Uppdatera snart igen, puss på dig!

2010-08-21 @ 15:25:01
Postat av: sanne

Hej tjejen!

Va härligt att resan gick bra! Saknar dig redan! Hoppas att du har det bra och kan ställa om dig till rätt tidszon :) sola, bada och njut åt mig med! Puss

2010-08-21 @ 21:59:50
Postat av: Saga

Hej!



Kul att du är framme och att bloggen kan komma igång på riktigt ;-)



Kram kram

2010-08-21 @ 22:09:41
Postat av: Sara

Så skönt att höra att du kommit fram och att du har det gött på andra sidan Atlanten! Verkar som om resan börjat bra! Vi saknar dig här hemma, men ha det nu så underbart nice som det bara går att ha! Jag ska följa ditt Mexikoäventyr på bloggen.



Puss & Kram!!

/S

2010-08-23 @ 23:31:43
Postat av: Christine

Härligt att höra att du har kommit fram ordentligt och att du redan har hunnit njuta lite av stranden och havet. Ha nu en fortsatt underbar resa och fortsätt uppdatera så man vet vad du har för dig! Puss och kram

2010-08-26 @ 12:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0